151008

Usch, var till skolan idag för att prata med rektorn om höstlov. Det gick ju dock inte så bra!
Varför kan inte vuxna förstå stackars ungdomar som ser fram emot sina lov?!
Vi berättade det vi hade på hjärtat men tydligen så sa den rektorn vi var till på morgonen att det var en intressant fråga eftersom inte någon annan från mediaprogrammet dom tidigare åren varit där och frågat.
 
Men kanske för att deras arbetsgivare på APUn sagt att dom får det eller så har eleverna bara sagt att dom ska ha det. Men jag tycker det ska gå rätt till. Jag tycker inte skolan ska ge praktiken så fria händer.
Jag tycker dom borde ha regler man kan följa. Men dom säger bara att man ska gå efter det som sägs på praktiken och om dom säger inget höstlov så är det inget höstlov.

Men GAAAH! Vi går ju då för många dagar i skolan! Det har dom kanske inte tänkt på. Jo så smarta har dom varit, men eftersom dom 2 första veckorna före våran praktik har vi inga schemalagda lektioner så räknas det tydligen så att höstlovet går bort. Men Vi sitter i skolan från 8.40 till 16.00 och jobbar med vårt projektarbete. Men det räknas väl tydligen inte. Som vanligt.
Vi går iaf för många skoldagar. Just ja, glömde nämna att även om det PÅ RIKTIGT blir för många "skoldagar" så räknas det inte för vi har praktik. Finns det något sjukare.

När jag var hem på lunchen frågade jag min bror, som också har praktik, om han hade höstlov, då hånade han mig nästan och sa ja, klart jag har. Ska det vara skillnad på vilken linje man går?!
Jag ska i alla fall ringa skolverket i morgon, för jag ger mig inte! Och om inte just jag får höstlov så kanske jag kan hjälpa som stackarns mediamänniskorna som ska ha APU nästa år så dom får det lite bättre.

Man kan tydligen inte förvänta sig mycket från den skolan...

Kommentarer
Postat av: malin

åh äntligen en blogg du uppdaterar!! :D

youngwedding står STILLA!!!: D

2008-10-15 @ 19:45:01
URL: http://malinmariearvidsson.blogg.se/
Postat av: Sara

hahaha håller med malin :d

2008-10-15 @ 21:03:39
URL: http://freaksaraa.blogg.se/
Postat av: Patricia

håller med där jag också !

Och you go girl ! Fixa mitt loooov ;D

2008-10-16 @ 09:30:14
URL: http://patriciahammarkvist.blogg.se/

Lämna din kommentar här!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du också blogg?:

Skriv ditt ord!:

Trackback
RSS 2.0