5/5-09

Idag hamnade jag hos Patricia, vi ska plugga islamen och samhällen. Men vi kom in på att diskutera om et som stod i annonsbladet, den rosa kampanjen. Den ska tydligen få ungdomar att dricka mindre. Men allt som stod där visste man redan. Varför inte bara visa ungdomarna från start hur det är i den riktiga världen! Låt gamla alkolister komma och prata om dur dom hamnade där dom hamnade, hur skadade deras kroppar draddades av allt och framförallt så tror jag att dom började dricka som unga. Visa i skolan hur organen och allt blir hur sjukt det egentligen är! jag kan säga att jag ångrar att jag började dricka i så tidig ålder. Jag tror att ungdomar som dricker i tidig ålder har dålig självkänsla och dåligt självförtroende.

Men sen kom vi och in på att prata om en sida på internet där självmordsbenägna skriver till varandra. Jag fick en chock när Patricia och Linkan sa att det fanns en sån sida. Inte nog med det, det står hur man kan ta livet av sig, hur djupt man ska skära och var, vilka tabletter man ska ta för att det ska ta på riktigt. Allvarligt var är världen påväg?!
Det är sjukt hur människor kan sitta och uppmuntra varandra, typ vi ses på andra sidan, hoppas det går som du vill osv. Hur sjukt som hellst! Det är så egoistiskt och fegt att ta sitt eget liv! Dom fattar verkligen inte vad dom lämnar för sorg efter sig!
Bläääääääää!

Idag hade jag i alla fall "avvecklingssamtal", Johnny min lärare kallar det så eftersom det är sista gången. Men det var i alla fall skönt att höra att jag hade bra närvaro och jag kommer hinna klart med mina saker så jag får mitt slutbetyg! underbart! Men jag ska i alla fall läsa ett 4 år för jag ska läsa ämnen jag måste ha för att utbilda mig vidare. Hoppas man får det Johnny tror att man fick göra det men var inte säker på det . : ) Glad är jag ändå för nu kan jag andas ut.
Jag somnade när jag var hem på håltimmen för att jag äntligen kunde slappna av. Sen kom Wilma (kissen) och la sitt huvud på min arm och vi sov som gullegrisar tillsammans. Haha Frida (andra kissen) hade krypit in i påslakanet och sov där  : )

Nu ska jag få Linkan och Patricia att plugga lite : D

Kommentarer
Postat av: Ulla

Jag är så glad att jag har en sån klok dotter som först av allt använder hjärnan och inte följer med strömmen och gör som alla andra.

2009-05-06 @ 10:45:32
URL: http://agellina.blogg.se/

Lämna din kommentar här!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du också blogg?:

Skriv ditt ord!:

Trackback
RSS 2.0