Det blir aldrig som man har tänkt sig...

Kul att vakna och veta att om en timme ska jag vara på sjukhuset och kolla mina bihålor, inte direkt.
Men jag tog med mig min mamma och cyklade ner till sjukan och anmälde mig i receptionen och väntade på läkaren. Det gick ovanligt fort att bli uppkallade efter jag klivit ur receptionsbåset. Det kanske tog 5 min.

Har aldrig haft sån tur tror jag. Men vi gick in i ett rum och snackade om vad felet var och jag berättade om mina problem. Hon är nog den enda läkaren jag tyckt om. Dom andra är inte lika förstående och behandlar en på ett knepigt sätt :s Men hon kollade mina öron, hals och i näsan. Obehagligt med den där strutlikande grejen med lampan! Sen sa hon att jag skulle få recept på ett nässpray men ändå ta prover.


Så jag fick gå till den delen man blir blodsugen och kvinnan berättar att jag ska ta prover från halsen och näsan! What the... ?! jag trodde jag bara skulle få lämna blod. Sen fick min lilla hjärna för sig att hon skulle ta blodprov från näsan men kom ganska snabbt på hur dumt det lät. Det var en metalltråd ungefär lika tunn som tandtråd med topps liknande bomull längst ut. Den körde hon upp i näsan. Och då menar jag långt! Inte så där kort som fingret kommer in utan förbi där. två ggr dessutom! : O

Inte nog med det så hittade hon ingen ven i armen hon kunde sticka i och frågade om jag var rädd, nej då svarar jag. nej vad bra säger hon för då gör det inget om jag måste sticka 2 gånger om jag missar första! snacka om att mitt hjärta skulle ha hoppat igång om jag vore död!
Men hon träffade första gången och det gjorde svinont! Hon kan inte ha träffat så bra.
Sen fick jag äntligen cykla hem och tycka synd om mitt armveck som hade ont med sitt lilla blåmärke.


Min underbara dag!

Kommentarer
Postat av: MiaLisa

Uuuuuuuuuuuuuuuuuuusch! :-S

2009-09-09 @ 16:04:34

Lämna din kommentar här!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du också blogg?:

Skriv ditt ord!:

Trackback
RSS 2.0